اخذ مجوز ملی بانك PLC لندن در آینده نزدیك

مدیر عامل بانك ملی ایران گفت: بانك‌های مستقر در چین، هنگ كنگ و كشورهای غربی ‌باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانكی با بانك‌های ایرانی اقدام كنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز از بانك ملی ایران، عبدالناصر همتی در دیدار اندرو ولز مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌كنگ و تعدادی از اعضای آن و شركت‌های چندملیتی كشور چین، ضمن معرفی اجمالی بانك ملی ایران و واحدهای فعال بانك در خارج از كشور، دوره پساتحریم و توافق های صورت گرفته پس از مذاكرات میان 1+5 را زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی بین دو كشور دانست.
وی افزود: بانك ملی ایران در گذشته از راه ارتباط با شعبه هنگ‌كنگ نقش فعالی در زمینه‌ روابط تجاری بین دو كشور ایجاد كرده بود و بانك‌های مستقر در كشور چین، هنگ كنگ و كشورهای غربی نیز باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانكی با بانك‌های ایرانی اقدام كنند.
همتی، فعال‌سازی مجدد شعبه هنگ‌كنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانك PLC لندن در آینده نزدیك خبر داد.
اندرو ولز مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌كنگ نیز در این نشست، برنامه‌های توسعه‌ای روابط ایران و چین را یادآور شد و افزود : این دیدار زمینه‌ساز توسعه فعالیت با بانك ملی در آینده نزدیك محسوب می شود.
وی گفت: حضور شركت‌هایی با زمینه فعالیت تجاری متعدد در هنگ كنگ و ایجاد زمینه برقراری روابط تجاری ایران با كمك روابط بین بانك‌های دو كشور محقق خواهد شد .
مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ كنگ افزود: احتیاط و برقرار نكردن رابطه با بانك‌های ایرانی دلیل منطقی ندارد و با این موضوع ‌باید خوش‌بینانه‌تر برخورد شود.
به گزارش ایرنا، هیات هنگ كنگی روز گذشته (دوشنبه) با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران دیدار كردند و علاوه بر آن، نشست تجاری ایران و هنگ كنگ با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترك ایران و چین، «اندرو ولز» مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ كنگ در محل اتاق ایران برگزار شد.
صادرات ایران به هنگ كنگ شامل: خشكبار،گوشت مرغ و مواد خوراكی، چرم و پوست، پلیمرها، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیكی و برخی مشتقات پتروشیمی ثبت شده و واردات از هنگ كنگ نیز شامل قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاك، لوازم خانگی و مدارهای الكترونیكی است.
بیش از 80 درصد از صادرات كشورمان به هنگ كنگ را خشكبار تشكیل می دهد و در سال 1385 برای نخستین بار هنگ كنگ عنوان بزرگترین وارد كننده خشكبار از ایران را احراز كرد .
هنگ كنگ مركز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و بسیاری از كشورها و شركت ها، مركز فعالیت های منطقه ای خود را در هنگ كنگ دایر كرده اند.

کد خبر 6116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =