آغاز معاملات اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در بورس تهران

مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی، با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی، امروز (دوشنبه)با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در محل این بازار برگزار شد.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، در مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی ایران در بورس تهران، با اشاره به آغاز معاملات صندوق سرمایه گذاری بخشی ابراز امیدواری کرد؛ شاهد توسعه روز افزون ابزارهای نوین مالی و ورود صندوق های اختصاصی بخشی در صنایع مختلف بورس اوراق بهادار باشیم.

در ادامه این مراسم، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در راستای راهبردی که در بازار سرمایه برای توسعه کمی و کیفی ارایه خدمات نهادهای مالی تدوین شده است، از سال گذشته پیگیر تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از سال گذشته تاکنون پنج نوع صندوق سرمایه‌گذاری جدید تأسیس کردیم، صندوق های مختص اوراق دولتی، صندوق های اهرمی، صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوق املاک و مستغلات و صندوق بخشی که از نیازهای سرمایه گذاران و آخرین نوع از پنج نوع مذکور است.

وی اظهار داشت: هدف از معرفی این صندوق‌ها این است که بازار سرمایه بتواند متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود در بازار پاسخ دهد و ابزار های مختلف را ارایه کند.

عشقی افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه و صنعت خاص هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را بر عهده گیرند. با تاسیس صندوق بخشی، سرمایه‌گذاران از انتفاع لازم بهره‌ مند می شوند و تنوع در سبد سهام ایجاد می شود. البته پیش از این ما صندوق پالایش یکم و دارا یکم را به عنوان صندوق های مختص یک صنعت داشتیم ولی در واقع صندوق ها تغییر ماهیت داده بودند و از ابتدا کارکرد یک صندوق بخشی را نداشتند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی مختص سایر صنایع گفت: تلاش می کنیم سال آینده با کمک نهادهای مالی که در بازار سرمایه فعال هستند، بتوانیم صندوق های بیشتری را متناسب با نیازهای سرمایه گذاران ایجاد کنیم. این ابزار به تامین مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی لازم یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک می‌کند.

کد خبر 61257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =