اشتغال و رونق اقتصادی؛ دغدغه های اصلی کشور

ستاد اقتصاد مقاومتی بخش غیردولتی با پیشنهاد علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران از سوی دبیرخانه مشترک سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون تشکیل می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، در این جلسه دبیرخانه مشترک سه اتاق به عنوان مسئول ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی بخش غیردولتی تعیین شد.

رییس اتاق اصناف ایران در این جلسه دغدغه اصلی کشور را اشتغال و رونق اقتصادی دانست و بر لزوم بکارگیری فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

علی فاضلی گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و همچنین دستیابی به رشد و توسعه پایدار چاره ای جز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ” اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ” افزود: مصداق عملی اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی، توجه و حمایت جدی از صنایع کوچک و متوسط است.

فاضلی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته، پیشرفت و موفقیت خود را مرهون پشتیبانی از صنایع کوچک می دانند به طوری که در حال حاضر بیشترین قدرت اقتصادی این کشورها در اختیار SME ها و یا همان صنایع کوچک و متوسط  قرار دارد.

وی با اشاره به سهم ۱۷.۵ درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۳۰ هزار واحد صنفی تولیدی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که در صورت حمایت واقعی از آنها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، می توان اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرد.

کد خبر 6126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =