مقدمات خروج از رکود فراهم شود

رئیس اتاق اصناف سمنان با اشاره به تداوم رکود اقتصادی کشور گفت: برای خروج از رکود بازار لازم است در سال جاری سیاست های انقباضی  به انبساطی تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، علی اکبر صیادجو افزود: متاسفانه مقوله دست فروشان و تشکیل روز بازارها به اپیدمی تبدیل شده و شهرداری ها بدون نظر گرفتن صرفه و صلاح و سلامت مردم به این پدیده غیرقانونی دامن می زنند.

وی افزود: براساس نص صریح ماده ۸۵ قانون نظام صنفی اتاق های اصناف کشور می توانند در صورت احساس نیاز نسبت به برگزاری بازارهای روز و با رعایت کلیه قوانین اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف سمنان در ادامه از مذاکرات و ارائه پیشنهاد به استاندار سمنان مبنی بر حذف برنامه تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال برای سال های اینده اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ثبات نسبی قیمتها و وجود رقابت سالم و آرامش لازم در بازار در سال جاری پیشنهاد می شود که برنامه تنظیم بازار میوه برای ایام پایان سال از این به بعد حذف شود.

وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به آنکه مسئله رکود در بازار برای سومین سال پیاپی ادامه داشته و این موضوع برای اصناف مشکلات زیادی ایجاد کرده است؛ پیشنهاد می شود که دولت با اصلاح سیاست های پولی مبنی بر تبدیل سیاست های انقباضی به انبساطی، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مقدمات خروج بازار از شرایط رکود را فراهم کند.

 

کد خبر 6176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =