آمادگی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای از آمادگی این شرکت برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در این اطلاعیه آمده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مبنی بر واریز سود سهام عدالت اما همچنان برخی از این شرکت‌ها بخشی از سود مشمولان سهام عدالت خود را به حساب‌های سمات واریز نکرده‌اند.

در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، فجر انرژی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد آلیاژی ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان، ناشرانی هستند که هنوز کل مبلغ سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده اند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) در ادامه این اطلاعیه افزود: در مجموع ۸۲ درصد از کل سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده و در صورتی که هر چه سریعتر سایر مبالغ به حساب‌های این شرکت واریز شود، سود سهام عدالت مشمولان به حساب آنها واریز خواهد شد.
از سوی دیگر، سازمان خصوصی سازی «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرد.
در همین رابطه، شرکت سپرده گذاری مرکزی همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، سود شرکت‌های غیربورسی را به حساب سهامداران سهام عدالت واریز خواهد کرد.
شرکت سپرده‌گذرای مرکزی ۳۰ آذر سال جاری مرحله نخست سود سهام عدالت را به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار سهامدار عدالت واریز کرد.

کد خبر 61760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =