رکورد شکنی رشد شاخص بورس و ورود به کانال ۱.۹ میلیونی

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۷ اسفندماه) با ۸۴ هزار واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۹۰۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اگزیم نیوز، شاخص هم‌وزن با ۲۱ هزار و ۲۸۹ واحد افزایش به ۵۷۵ هزار و ۴۷۹ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ هزار و ۵۸۸ واحد رشد به ۳۴۰ هزار و ۲۸۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۰ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹ هزار و ۲۳۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶ هزار و ۴۷۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با چهار و ۸۴۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با سه هزار و ۱۷۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سه هزار و ۱۱۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با سه هزار و ۵۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۶۰۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۱۶ واحد، فیبر ایران (چفیبر) با ۱۱ واحد و تامین ماسه ریخته گری (کماسه) با ۱۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، زامیاد (خزامیا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۰۶ واحد افزایش داشت و به ۲۳ هزار و ۸۹۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۳۸۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۶ هزار و ۲۳۵ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)،سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین توکاریل (توریل) و مبین وان کیش (اوان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

کد خبر 61789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =