سیستم بانکی تسهیلات واحدهای صنعتی را به‌موقع پرداخت کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: واحدهای صنعتی نیازمند تسهیلات کم‌بهره هستند و سیستم بانکی در استان مکلف است تسهیلات لازم را به‌موقع در اختیار این واحدها قرار دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین پیرموذن روز شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: پرداخت تسهیلات در استان‌های محروم بر اساس منابع و درآمد است که نوعی تبعیض در استان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان اردبیل در وصول پرداخت تسهیلات رتبه ۲۸ کشوری و وصول مطالبات تسهیلات رتبه اول را دارد، گفت: یکی از مشکلات بخش خصوصی، افزایش دستمزدها است که آنها را رنج می‌دهد و دولت برای حمایت از بخش خصوصی باید بر اساس افزایش نرخ دستمزدها مشوق‌های جدید را بصورت غیرمستقیم به صنعتگران ارائه دهد.

رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه اتاق بازرگانی با برگزاری کسب و کارهای نوین از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند، افزود: انتظار این است شرایط و زیرساخت‌ها برای تولید دانش‌بنیان واحدهای صنعتی بیش از گذشته در استان فراهم شود.

پیرموذن با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، افزود: باید بستر و زمینه سرمایه‌گذاری برای ورود این واحدها در تولید دانش‌بنیان فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دشواری صدور مجوزها و استعلام از دستگاه‌های مربوطه است که باید تسهیل شود.

در این جلسه مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 61790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =