شعار امسال راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور/ لزوم اجرای سیاست‌های کاهش تورم و رشد تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید راه‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، جعفر قادری با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال (مهار تورم و رشد تولید) اظهار داشت: چاره‌ای نداریم که این دو شاخص را در همه حوزه‌ها ارتقا دهیم.

وی افزود: رهبری در نام‌گذاری امسال اشاره کردند بیشترین مشکل در حوزه اقتصادی است، این حوزه شاخص‌های مختلفی از جمله نرخ بیکاری و مهار تورم وجود دارد اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی حل شود این شاخص را باید بهبود دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: رهبری در طول سال‌های گذشته تأکید بر روی اشتغال و جهش تولید داشتند که امسال با نام‌گذاری مهار تورم و رشد تولید همه این شعارها در سال‌های گذشته را خلاصه می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقی‌ترین شکل در اقتصاد درنظرگرفتن تولید و مهار تورم در کنار یکدیگر است، گفت: باید این دو شاخصه را با هم ببینیم و به دنبال اجرای سیاست‌هایی باشیم که هم‌زمان رونق تولید و کاهش نرخ تورم را به همراه داشته باشد.

قادری بیان داشت: سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، سیاست‌های استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای خلأهای فنی و نوآوری، تسهیل فضای کسب‌وکار و کاهش ریسک تولید، تعاملات منطقه‌ای و دیپلماسی، توجه به ظرفیت‌های معادن و کشاورزی، افزایش راندمان و کارایی با چابک‌سازی دولت و سایر موارد به رونق تولید کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: با کاهش ریسک تولید، انتظار سرمایه‌گذاران برآورده می‌شود و اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بحث تعاملات منطقه‌ای و دیپلماسی گفت: تعامل‌ها کمک می‌کند تا ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد شود و با مبادلات اقتصادی در جهت توسعه اقتصادی قدم برداشت ضمن اینکه کشورمان در حوزه معدن، کشاورزی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی عنوان کرد: امکان استفاده از ظرفیت منابع با تیم روسیه شروع شده است و تعاملات با کشورهای منطقه گسترش‌یافته است در همین راستا نیاز است تا در برجام هم بتوانیم مشکلات را با کشورها کم کنیم و در معادلات اقتصادی و سیاسی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برداریم.

قادری افزود: باید تحرک در حوزه اقتصادی با تأکید بر دو شاخص مهار تورم و رشد تولید صورت گیرد چرا که تورم منجر به بی‌ثباتی در بازار اقتصادی می‌شود؛ از این‌رو تولیدکنندگان و بازاریان حاضر به فروش کالاها و خدمات نمی‌شوند.

وی رشد تولید را حذف واسطه‌گری اعلام کرد و گفت: در صورتی‌ که رونق تولید بگیرد سرمایه‌های سرگردان و غیرمولد به سمت بازار تولید می‌رود به‌جای اینکه به سمت بازارهای ارز، سکه، خودرو مسکن و واسطه بازی حرکت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: باید شرایط ثبات در اقتصاد ایجاد شود و آینده قابل‌ پیش‌بینی باشد تا سرمایه‌گذاری و تولید رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث بیکاری شاخص‌های اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد گفت: افزایش نرخ بیکاری نه‌تنها در مسائل اقتصادی تأثیر می‌گذارد؛ بلکه مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را به بار می‌آورد که هزینه دولت در این زمینه افزایش می‌یابد.

قادری خاطرنشان کرد: شرایط بی‌ثباتی و تاب‌آور نبودن اقتصاد، مشکلاتی را ایجاد کرده است باید از شرایط به وجود آمده در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره ببریم.

کد خبر 61835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =