روابط تجاری با بازارهای سی ای اس از مسیر استونی

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت : استونی با بازارهای اروپایی تجارت بلامانع دارد كه می تواند به عنوان پل ارتباطی تجاری ایران با اروپا و كشورهای سی. ای. اس( CIS) مطرح شود

سی . آی . اس (CIS ) اتحادیه كشورهای مستقل یا كشورهای مستقل مشترك المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است كه ارمنستان، تاجیكستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از جمله كشورهای عضو در این اتحادیه هستند.
رحیم بنا مولایی روز یكشنبه در جمع هیات تجاری استونی با اشاره به قابلیت ها وتوانمندی های اقتصادی استان البرز افزود: البرز در زمینه تولید قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، دارو و تكنولوژی هایتك آماده همكاری تجاری و سرمایه گذاری مشترك با كشور استونی اقتصادی است.
وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام در استان البرز اظهار كرد: استقرار گمرك در این فرودگاه از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می‎توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و استونی را تا حد مطلوبی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینكه این استان دومین تولید كننده دارو بخصوص در زمینه بیماری های خاص در كشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می توانند همكاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با كشور استونی داشته باشند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز آمادگی این استان را در زمینه صادرات میوه و سبزی و ارایه خدمات مهندسی به كشور استونی اعلام كرد.
بنا مولایی تا كید كرد: ما آمادگی داریم در قالب مشاركت و همكاری در تولید با كشور استونی در بازارهای منطقه با برند محصولات انها حضور فعال داشته باشیم.
وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه استان البرز دارای مراكز تحقیقات كشاورزی، دامپروری و دانشگاه های مهندسی است در این خصوص علاقه مند به همكاری در مباحث دانشگاهی، تبادل فناوری و تكنولوژی هستیم.
وی با اشاره به اینكه كشور استونی در زمینه تولید ماشین های برقی و انواع نوشیدنی ها فعالیت دارد اظهار كرد: ایران در این زمینه های نیز می تواند با این كشور همكاری داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز نیزگفت: شرایط جدید به ویژه پس از توافق برجام، موجب حضور هیات های فراوان خارجی در این استان شده و باید تجار تلاش كنند تا از امكانات دو طرف برای ارتقای سطح همكاریها بهره گیری كنند.
بنا مولایی تاكید كرد: در بخش صنایع استان البرز ظرفیت های خالی متعددی وجود دارد كه با بهره گیری از تكنولوژی روز می توان محصولات تولیدی این صنایع را به بازارهای جهانی صادر كنیم.
هیات تجاری سیاسی امروز یكشنبه وارد استان البرز شده است.

کد خبر 6186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =