رشد تولید در بخش کشاورزی با مردمی‌سازی آموزش و ترویج

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردمی‌سازی آموزش و ترویج در قالب مزارع نوآوری می‌تواند در رشد تولید در بخش کشاورزی نقش‌آفرین باشد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» افزود: مردمی‌سازی آموزش و ترویج در قالب مزارع نوآوری می‌تواند در رشد تولید در بخش کشاورزی در سالی که در مطالبات مقام معظم رهبری به این مهم تاکید شده است، نقش‌آفرینی کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان تات در راستای تحقق شعار سال، آموزش و ترویج را بازوی مهم سازمان تات توصیف کرد و تحول‌بخشی در عرصه را از طریق به‌کارگیری نتایج تحقیقات پژوهشگران سازمان تات در خدمت آموزش و ترویج خواستار شد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ الگوی کشت، بیان داشت: کاروان‌های الگوی کشت باید به سمت اجرایی شدن سند الگوی کشت استان‌ها هدایت شوند.

خیام‌نکویی، تربیت کشاورزان آینده به عنوان برنامه بلندمدت سازمان تات را مورد اشاره قرار داد و اضافه‌کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند در فعال‌سازی هنرستان‌های بخش کشاورزی در راستای اجرای برنامه تربیت کشاورزان آینده مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش آموزش و ترویج در کاروان‌های ترویجی و انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی، تدقیق آمار و داده‌های بخش کشاورزی را از دیگر زمینه‌های مورد توجه دانست و ابراز امیدواری کرد در سالی که به نام «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است بتوان با بهره‌مندی مطلوب از ظرفیت‌های موجود، منشا اثر و تغییرات مثبت در بخش کشاورزی بود.

کد خبر 61950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =