دفتر فروش مستقیم محصولات خوشه آبزی‌پروری بوشهر در ارمنستان ایجاد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: راه‌اندازی دفتر فروش مستقیم محصولات خوشه آبزی‌پروری این استان در کشور ارمنستان از مهمترین فعالیت‌های سال نخست توسعه این خوشه صنعتی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدحسین حسینی روز یکشنبه در دومین جلسه شورای راهبری خوشه صنعتی آبزی‌پروری بوشهر افزود: علاوه بر این، ایجاد سردخانه مشترک، راه‌اندازی وب‌سایت چندزبانه فروش محصولات خوشه آبزی‌پروری استان، برپایی نخستین نمایشگاه شیلات بوشهر و آموزش نیروی انسانی شاغل در این حوزه از دیگر اقدام‌های موثر سال نخست برای توسعه این خوشه است.

وی گفت: معرفی محصولات خوشه در بازار داخلی و بازارشناسی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و پیگیری رفع موانع و مشکلات این حوزه در قالب سند برنامه عمل سال دوم خوشه آبزی‌پروری استان بوشهر به تصویب اعضا شورای راهبری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در بنگاه‌های عضو خوشه آبزی‌پروری این استان مشغول به کار هستند.

حسینی افزود: با توجه به نقش محوری و کلیدی خوشه‌های کسب و کار در رسیدن به اهداف رشد تولید، اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعتی کشور، خوشه صنعتی آبزی‌پروری استان بوشهر با هدف ساماندهی تولید کنندگان، بازاریابی، صادرات و اشتغال‌زایی شکل گرفته است.

وی یارانه‌ نهاده‌های تولید و پایین بودن نرخ دلار و دستمزد نیروی کار را از عوامل رقابتی‌شدن تولید برشمرد و گفت: حرکت به سمت مکانیزه شدن فرایند، باعث رشد تولید و به صرفه‌شدن فعالیت صنعتی می‌شود.

شورای راهبری خوشه صنعتی آبزی‌پروری بوشهر با حضور دستگاه های اجرایی برای حمایت و هماهنگی نهادهای پشتیبان در مرکز خدمات فناوری و کسب وکار شهرک صنعتی شماره ۲ بوشهر برگزار شد و فعالان این حوزه به گفت‌وگوی تخصصی درباره برنامه عمل سال دوم توسعه این خوشه پرداختند.

کد خبر 62406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =