تجارت دوجانبه روسیه و چین در مسیر ۲۰۰ میلیارد دلاری شدن

داده های گمرک چین نشان می دهد که تجارت پکن با مسکو به رشد خود ادامه داده و صادرات و واردات در ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از راشاتودی، داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که تجارت پکن با مسکو به رشد خود ادامه داده و صادرات و واردات در ماه مارس به طور قابل توجهی در شرایط سالانه افزایش یافته است.

براساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، صادرات چین به روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد افزایش یافت، در حالی که واردات از این کشور ۴۰.۵ درصد رشد داشته است.

آمار همچنین نشان می‌دهد که خرید زغال سنگ پکن از خارج در ماه گذشته بیش از دو برابر شد و به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسید. همچنین واردات نفت ۲۲.۵ درصد، سنگ آهن ۱۴.۸ درصد و دانه سویا ۷.۹ درصد افزایش یافت.

تجارت چین با روسیه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید و در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه مسکو نزدیک به یک سوم رشد کرد. بر اساس نتایج سه ماهه اول منتشر شده در اوایل این ماه، تجارت دوجانبه در مسیر رسیدن به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال جاری قرار دارد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که روسیه در بین ۲۰ شریک بزرگ چین از نظر رشد تجارت در سال ۲۰۲۲ پیشتاز بوده است. چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت روسیه با هند رقابت می‌کند و به عنوان بزرگترین واردکننده محصولات کشاورزی روسیه از اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.

کد خبر 62449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =