چین به بزرگترین محرک اقتصاد جهان تبدیل می‌شود

صندوق بین‌المللی پول معتقد است: چین در ۵ سال آینده به بزرگترین محرک رشد اقتصادی در جهان تبدیل خواهد شد؛ درحدی که میزان مشارکت این کشور در اقتصاد جهانی به دو برابر آمریکا خواهد رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، براساس داده‌هایی که بلومبرگ از چشم‌انداز اقتصاد جهانی صندوق بین‌المللی پول استخراج و تحلیل کرده است، سهم چین از رشد تولید ناخالص داخلی جهانی ۲۲.۶ درصد خواهد بود، درحالی که سهم هند ۱۲.۹ درصد و سهم آمریکا ۱۱.۳ درصد محاسبه شده است. این به آن معنی است که تا ۵ سال آینده نقش چین در اقتصاد جهانی دو برابر آمریکا خواهد بود. پس از این کشورها، اندونزی، آلمان، ترکیه و ژاپن قرار گرفته‌اند که هریک در رشد تولید ناخالص داخلی جهانی سهمی کمتر از ۳.۶ درصد خواهند داشت.

براساس این محاسبات، ۲۰ کشور جهان مسئول سه چهارم رشد جهانی خواهند بود و بیش از ۵۰ درصد از این رشد توسط چین، هند، آمریکا و اندونزی صورت خواهد گرفت. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد سهم برزیل، روسیه، هند و چین از سهم کشورهای گروه هفت سبقت بگیرد.

در مجموع صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد جهان طی ۵ سال آینده را درحدود ۳ درصد در محیطی با نرخ بهره بالاتر پیش‌بینی کرده است. این میزان کمترین میزان رشد پیش‌بینی‌شده طی ۳۰ سال گذشته است.

کد خبر 62510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =