سرمایه‌گذاری۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه شیلات هرمزگان

سرپرست شیلات هرمزگان گفت: بخش خصوصی سال گذشته افزون بر ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه شیلات این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مسعود بارانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی در زیر بخش شیلات و در زمینه پرورش میگو، تکثیر میگو، پرورش ماهیان دریایی در قفس و پرورش سایر آبزیان آب شور و شیرین در استان هرمزگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد مزرعه‌های جدید، در حال حاضر هفت هزار و ۱۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون در بخش پرورش میگوی استان برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست شیلات هرمزگان اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان متنوع است اما در بخش شیلات، صید و صیادی و پرورش آبزیان یکی از راه‌های تبدیل فرصت‌ به ثروت به ویژه در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی است.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان به عنوان استان پیشرو در نوآوری و توسعه فعالیت‌های نوین آبزی پروری است، ابراز کرد: این استان گام‌های خوبی در تکثیر و پرورش آبزیان و فعالیت‌های شیلاتی برداشته است.

گفتنی است، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارزآوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و دارای رتبه نخست صادرات از نظر وزنی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر 62598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =