صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان به بیش از یک هزار کامیون رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان با بیان اینکه صادرات کالا و محموله‌های صادراتی از این گذرگاه رسمی به بیش از یک هزار کامیون رسید، گفت: روز گذشته (۱۰ اردیبهشت) یک هزار و ۷۳ کامیون کالا از این گذرگاه رسمی به عراق صادر شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «قاسم مطلبی» افزود: مرز رسمی پرویزخان یکی از مرزهای مهم و راهبردی با کشور عراق است و بیشترین میزان صادرات کالا از این گذرگاه رسمی به عراق صادر می شود.

وی اظهار داشت: روز گذشته (۱۰ اردیبهشت)علاوه بر محموله های صادراتی همچنین ۶۹۷ کامیون کالای وارداتی، ترانزیت و تانکرهای سوخت رسان از این مرز تردد کردند و در مجموع تعداد یک هزار و ۷۷۰ کامیون در این مرز تخلیه و بارگیری شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این میزان صادرات و تردد تانکر بیشترین میزان تردد کامیون طی ماه های گذشته در این مرز بوده که روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.

وی گفت: مجموع تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت در سال گذشته ۲میلیارد و ۸۶۲ میلیون دلار با ارزش وزنی سه میلیون و ۵۷۰ تن بود.

مطلبی افزود: از مجموع تجارت خارجی انجام شده در یکسال گذشته ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن و عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزارو ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق را ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 62804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =