رشد ۶۰ برابری صنعت پتروشیمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی/ اجرای ۱۰۸ طرح پتروشیمی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رشدی ۶۰ برابری را تجربه کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۸ طرح پتروشیمی در کشور در حال ساخت است.

به گزارش اگزیم نیوز، ‌«مرتضی شاهمیرزایی» امروز(دوشنبه)در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در سال ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، صنعت پتروشیمی ایران ویژگی‌هایی داشت که البته یکی از مشکلات آن وابستگی ۱۰۰ درصد آن به جز خوراک به خارج بود، افزود: کالا و تجهیزات مورد نیاز این صنعت تماماً وابسته بود و دانش فنی نیز از خارج وارد می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع محصولات پتروشیمی در آن زمان به ۱۰ عدد هم نمی‌رسید، گفت: تولید محصولات پتروشیمی ۱.۵ میلیون تن بود و ظرفیت کمی از آن بالاتر بود.

معاون وزیر نفت ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور در حال حاضر را ۹۳ میلیون تن ذکر و تصریح کرد: با بیش از ۱۰۸ طرح بزرگ و کوچک زنجیره ارزش و طرح‌های بالادستی ظرفیت صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به بیش از ۲ برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید و این یعنی پتروشیمی ایران با وجود تحریم‌ها بیش از ۶۰ برابر بزرگ شده است.

شاهمیرزایی تاکید کرد: بیش از ۵۵۰ گرید پتروشیمی و پلیمری در کشور تولید می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست‌های پتروشیمی داخلی‌سازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای تولید ۲۱ محصول جدید پتروشیمی معادل ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

کد خبر 62814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =