قرارداد با هند برای توسعه بندر چابهار در مراحل تدوین نهایی قرار دارد

معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در فعال شدن دیپلماسی، قرارداد با هند برای توسعه بندر چابهار در مراحل تدوین نهایی قرار دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی فتحی» امروز چهارشنبه در نشستی خبری در محل سازمان بنادر و دریانوردی درباره توافقات بین‌المللی ایران با چین در بخش بنادر، اظهار داشت: سازمان بنادر آمادگی همکاری با طرف‌های خارجی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منطقه و هم چنین باقی کشورها را دارد و از هر نوع سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند.

وی درباره اینکه آیا مشخصاً پروژه مشخص بندری با چین در حال حاضر منعقد شده است، توضیح داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و فعال شدن دیپلماسی، فعالیت ایران نیز در بسیاری از کارگروه‌های اختصاصی بیشتر شده است.

معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه فعالیت فنی در کارگروه‌های تخصصی به سازمان بنادر مربوط می‌شود و باقی رایزنی‌ها مربوط به سایر ارگان‌ها، توضیح داد: هم‌ اکنون مذاکرات با هند برای پیشبرد قرارداد بلندمدت برای توسعه بندر چابهار نیز به مراحل نهایی رسیده است.

فتحی در خصوص مشکلات موجود در بندر چابهار در خصوص استفاده از تجهیزات بندری که در سایه قرارداد کوتاه‌مدت با هند وارد شده و بلااستفاده مانده است نیز گفت: جزییات تفاهم با هند شامل چند بخش است؛ بخشی از مشکلات مربوط به بیمه و موضوعات حقوقی است که در دست مذاکره است. با این حال هدف اصلی قرارداد با چین انتقال بار هند از مسیر ایران به هندوستان بود که موجب افزایش درآمدهای ترانزیتی ایران می‌شود و در حال انجام است.

کد خبر 62893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =