برگزاری اکسپوی ۲۰۲۳ با حضور بازرگانان و مقامات ۶۰ کشور دنیا/ حضور پررنگ چینی‌ها

«ایران اکسپوی ۲۰۲۳» به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران بعد از چندین سال وقفه با حضور یک هزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان از ۶۰ کشور دنیا و ۷۰۰ صادرکننده برتر داخلی، در روزهای ۱۷ تا ۲۰ اردبیهشت ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، در نمایشگاه ایران اکسپوی ۲۰۲۳ شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی، دانش بنیان، پزشکی و تجهیزات پزشکی، ساختمان، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی و کشاورزی، چرم، صنایع دستی، انرژی و خدمات فنی و مهندسی در حوزه صادرات غیرنفتی حضور دارند.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزرات امور خارجه با اشاره به حضور ۶۰ کشور خارجی در نمایشگاه امسال اعلام کرد: ۱۵ کشور در سطح وزیر و مشاور رئیس جمهور در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت، کشورهای زیادی معاونان تجارت خارجی خود را به نمایشگاه اعزام خواهند کرد و همچنین چین در کنار حضور معاونان تجارت خارجی، خود ۸۰ تاجر اعزام خواهد کرد.

وی درباره خاطرنشان کرد: اگر توانایی در اسکان بازدیدکنندگان داشتیم تا ۲ هزار میهمان را پذیرایی می کردیم اما تاکنون برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر برنامه ریزی شده است که به دلیل استقبال خوب فعالان اقتصادی احتمال افزایش بیشتر وجود دارد.

«مهدی ضیغمی» معاون سازمان توسعه تجارت نیز با بیان اینکه پنجمین دوره این رویداد بعد از چند سال وقفه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه از برنامه‌هایی است که کشورهای در حال توسعه برای عرضه دستاوردهای صادراتی خود برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها هزینه‌هایی را برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در عرضه محصولات صادراتی بر عهده می‌گیرد، تاکید کرد: در این رویدادها از تجار خارجی برای حضور به طور رسمی دعوت می‌شود تا شرایط خرید و فروش کالا تسهیل شود.

ضیغمی با اشاره به محدودیت حجم کالاها و مقاصد صادراتی کشور، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش در این دو بخش است و از سوی دیگر با برگزاری جلسات B۲B آمادگی کامل برای توسعه ارتباطات تجاری را داریم.

به گفته مقامات برگزاری نمایشگاه ایران اکسپوی امسال، متراژ نمایشگاه امسال ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع است که برای سال آینده به ۱۰۰ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

براساس اعلام ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گروه کالا و خدماتی که حضور دارند، عبارتند از: انواع مواد غذایی (محصولات لبنی، فرآورده‌های کنسانتره، عسل، شیرینی‌جات، ماکارونی، عرقیجات سنتی، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های گوناگون)؛ ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی؛ محصولات کشاورزی (مغزها، ادویه جات، گل و گیاه، میوه، سبزیجات و صیفی جات، غلات، حبوبات و ...)؛ بذر، کود و سم؛ ادوات و ماشین آلات کشاورزی (کمباین، تراکتور، سمپاش، غلطک و ...)؛ گوشت دام و طیور؛ انواع کنسروها؛ تجهیزات پرورش طیور و دام؛ شیلات؛ خوراک حیوانات دریایی؛ تجهیزات پرورش شیلات؛ انواع خودرو و قطعات آن‌ها؛ صنعت برق و الکترونیک؛ حوزه مخابرات و ارتباطات (نرم‌افزاری، سخت افزاری، تجهیزات مربوط و ...)؛ تجهیزات صنعتی، مکانیکی و تعمیرگاهی (نظیر دستگاه‌های صنعتی، قالب‌های صنعتی، تجهیزات انتقال مواد و ... )؛ صنعت چاپ و بسته بندی؛ لوازم امداد و نجات؛ لوازم ورزشی؛ نوشت‌افزار و لوازم آموزشی؛ فرش، موکت و کفپوش؛ انواع لوازم خانگی؛ انواع مبلمان و دکوراسیون خانگی و اداری؛ لوازم روشنایی (آباژور، لوستر و ...)؛ پوشاک، چرم و صنایع نساجی؛ صنایع دستی و گردشگری؛ محصولات سلولزی، بهداشتی و شیمیایی؛ انواع داروهای انسانی و دامی؛ تجهیزات پزشکی، دامپزشکی و آزمایشگاهی؛ مصالح ساختمانی؛ خدمات شهرسازی و عمرانی؛ تجهیزات و خدمات دریایی؛ محصولات پتروشیمی و پلیمری؛ محصولات معدنی (انواع سنگ‌ها، انواع فلزات و ...) و گروه‌های خدماتی (بیمه، گمرک، حمل و نقل، شرکت‌های حقوقی بین المللی و EMC).

کد خبر 62910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =