لایحه ضدتورمی دولت می‌تواند فشار را از روی دوش مردم بردارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص لایحه دو فوریتی ضد تورمی که رئیس جمهور به مجلس ارسال کرد، گفت: این لایحه می‌تواند فشار را از روی دوش مردم و اقشاری که به این تغییرات هرچند کوچک در قیمت‌ها حساس هستند، بردارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، غلامرضا مرحبا در خصوص تاثیر لایحه دو فوریتی ضد تورمی که رئیس جمهور روز یکشنبه به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد تا نرخ مالیات بر ارزش افزوده دارو و اقلام اساسی به یک درصد کاهش یابد، اظهار داشت: کاهش نرخ مالیات به ویژه برای اقلام پزشکی از ضروریات است.

وی افزود: در تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی آن‌طور که پزشکان می‌گویند، اکنون برخی از تجهیزات و وسایلی که باید وارد می‌شد و تولید آنها در داخل حداقل در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و یا ماده اولیه‌شان باید وارداتی است، مشکلات اساسی داریم و ممکن است در سال آینده هم دچار یکسری گرفتاری‌هایی در این زمینه شویم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بنابراین ارسال این لایحه ضد تورمی اگرچه به هر حال به عنوان یک راه‌حل قطعی و اساسی نیست، اما می‌تواند فشار را از روی دوش مردم و اقشاری که به این تغییرات هرچند کوچک در قیمت‌ها حساس هستند، بردارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: به نظرم این اقدام دولت، اقدام بسیار خوب و مفیدی است که به‌زودی در کمیسیون بررسی می‌شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر در مورد آن تصمیم بگیریم.

مرحبا خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه یک لایحه دو فوریتی است، سریعاً اقدامات لازم در مورد آن انجام خواهد شد و به محض اینکه مجلس به دو فوریت آن رای بدهد، حداکثر باید تا هفته آینده به صحن علنی مجلس بیاید.

کد خبر 63029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =