فعال صادرات سیم و کابل: رفع مشکلات نقل و انتقال پول سبب رونق صادرات خواهد شد

یک فعال بخش خصوصی در زمینه صادرات سیم و کابل می‌گوید در صورتی که مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول حل شود، صادرات کشور نیز رونق خواهد یافت.

وهاب مجذوب روز دوشنبه کارشناس صادرات شرکت سیم و کابل تبریز در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه یک هزار و ۵۰۰ تن انواع سیم و کابل در شرکت تولید می‌شود و این در حالی است که این شرکت حدود ۳۰ میلیون دلار در سال صادرات دارد.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای افغانستان، عراق و ترکیه صادر می شود که مذاکراتی نیز برای صدور بخشی از تولیدات به بورکینافاسو و چند کشور دیگر در حال انجام است.

این فعال بخش خصوصی درباره ظرفیت‌های صادراتی موجود در استان آذربایجان شرقی و این شرکت هم گفت: یکی از مشکلات فعلی ما، بحث نقل و انتقال پول است. در حال حاضر شرکت‌های ترک تاکید دارند که تمام فاکتورها باید رسمی و از انتقال پول از بانک‌های این کشور باشد لذا اگر این مشکل حل شود، صادرات شرکت تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

مجذوب گفت: به دلیل محدودیت‌های بانکی، بیشتر پول محصولات خودمان را از مشتریان به طور نقدی دریافت می‌کنیم و آن را از طریق صرافی‌های بانکی مورد تایید بانک مرکزی به داخل کشور باز می‌گردانیم. در حال حاضر میزان رفع تعهد ارزی شرکت ما ۱۰۲ درصد است و حتی بالاتر از سقف، ارزهای صادراتی را به کشور بازگردانده‌ایم.

کد خبر 63033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =