شناسایی ۵۰ فرصت ویژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه ۲۵۰ رشته صنعتی در این منطقه فعال است، از صدور مجوز بی نام در ۵۰ رشته صنعتی برای سرمایه گذاران خبر داد.

علی نوید روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس یکی از مناطق هفت گانه آزاد کشور است، گفت: نزدیک ۸۰ درصد از کل محصولات مناطق آزاد در حال حاضر در منطقه آزاد ارس تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان محصول در منطقه ارس تولید شده است، افزود: همچنین معادل ۴.۸ میلیارد دلار در این منطقه و از زمان تشکیل تاکنون سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان آنکه اداره بدون درآمدهای دولت و یا بدون نفت از ویژگی های مناطق آزاد است، گفت: مناطق آزاد در حال حاضر در بخش درآمد و هزینه بی نیاز از منابع دولتی هستند و در این بخش بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند.

نوید خاطرنشان کرد: امروز در منطقه آزاد ارس مجموعه تلاش ها باعث شده تا در ۱۲ خوشه صنعتی، تولید شکل بگیرد. همچنین بیش از ۲۵۰ رشته صنعتی در این منطقه فعالیت دارند که ارزش تولیدات آنها نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان است. وی افزود: در حوزه های گوناگونی مانند گلخانه های هیدرپونیک، سایر رشته های کشاورزی و صنعتی فرصت های جدیدی بالغ بر ۵۰۰ رشته شناسایی و ۵۰ فرصت را به پروژه های سرمایه گذاری با مجوز بی نام تبدیل کرده ایم که اگر امروز سرمایه گذاری در این بخش ها بخواهد فعالیت کند زیرساختهای لازم آماده شروع است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال، گردشگری، لجستیک و ... را در منطقه آزاد ارس برای انجام سرمایه گذاری آماده کرده ایم و در نمایشگاه اکسپو امسال این زمینه ها را برای سرمایه گذاران معرفی می کنیم.

کد خبر 63035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =