ضرورت مذاکره با بانک ها برای تامین مالی طرح های مسکن

رئیس شورای هماهنگی انجمن های مهندسی ساختمان تهران از مذاکره با بانک های مختلف با هدف طراحی مدل های نوین تامین مالی در بخش های مسکن و خدمات فنی و مهندسی این حوزه خبر داد و گفت: بانک ها باید منابع مالی مورد نیاز این حوزه را تامین کنند.

رضا حیدریون روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ساختمانی و مسکن به دنبال آن هستیم تا تولیدکننده از روش های جدید در فرآیند تولید بهره گیری کند، افزود: دیگر زمان پرداخت پول نقد به تولیدکننده گذشته است و ما باید برای افزایش تولید مسکن از شیوه های تهاتر، اوراق گام، ال.سی داخلی و غیره استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم قیمت ساختمان معقول تر به دست مصرف کننده برسد باید روش های تامین مالی این حوزه به روز شود، اظهار داشت: باید بتوانیم واسطه گری ها را حذف کنیم و به همین خاطر برای تامین مالی با بانک های مختلف در حال مذاکره هستیم تا مدل های مختلفی را بین بانک ها و سازندگان و همچنین مهندسان و تسهیل گران ایجاد کنیم.

رئیس شورای هماهنگی انجمن های مهندسی ساختمان تهران در زمینه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی نیز، گفت: عملا تولیدکننده برای رونق بازار باید به فروش محصولات خود روی بیاورد. حال با توجه به مزیت های رقابتی در داخل کشور، سرمایه گذاران می توانند به این حوزه ورود کنند البته دستگاههای حاکمیتی باید امکان حضور تولیدکنندگان داخلی فعال در حوزه ساخت مسکن را در بازارهای خارجی فراهم کنند.

به گفته وی، بحث صدور خدمات فنی و مهندسی که برای کشور هزینه های کمتری به همراه دارد و در عین حال ارزآوری خواهد داشت نیز مطرح است. البته در بحث سرمایه گذاران خارجی، باید قوانین لازم جهت حضور آنها در بازار داخلی و اینکه چه محصولاتی و چه برندی را قادر به عرضه هستند؛ فراهم شود.

رئیس شورای هماهنگی انجمن های مهندسی ساختمان تهران تصریح کرد: موضوع مهندسی فروش و برندینگ بسیار حساس است ولی تاکنون به آنها چندان توجه نشده است. در زمینه نحوه حضور بانک ها در پروسه تولید، منظور ساختن توسط بانک ها نیست و فعالیت آنها مشخص است البته در برخی عقود بانک ها شریک تولیدکننده هستند، ولی تولیدکنندگان این توان را دارند که کار را به سرانجام برسانند و بانک ها باید در زمینه تامین مالی آنها را حمایت کنند.

کد خبر 63050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =