نقل و انتقال پول و طولانی شدن روند تخصیص ارز باعث اتلاف زمان در تولید شده است

یک تولیدکننده محصولات نساجی، مهمترین مشکل در زمینه تولید این محصولات در کشور را نقل و انتقال ارز و طولانی شدن روند تخصیص ارز برای واردات اعلام و تصریح کرد: صنعت نساجی در ایران با وجود قدمت صد ساله خود متاسفانه همچنان وابسته به واردات الیاف، رنگ و پنبه است زیرا ما نه تنها هیچ تجربه‌ای در زمینه تولید الیاف نداریم بلکه در سه دهه اخیر نیز سطح زیر کشت پنبه در کشور کاهش یافته است.

امید اعلایی روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز اظهار داشت: البته در سه سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری را در حوزه کشت پنبه شاهد هستیم ولی عمده پنبه مورد نیاز از کشورهای ازبکستان و تاجیکستان و همچنین برزیل وارد می‌شود.

این تولیدکننده محصولات نساجی تصریح کرد: در زمینه ثبت سفارش مشکلی وجود ندارد اما روند تخصیص ارز به دلیل محدودیت منابع ارزی بانک مرکزی طولانی است به طوری که زمان زیادی را به همین دلیل از دست داده ایم.

مدیرعامل نساجی بروجرد تاکید کرد که روند تخصیص ارز برای واردات به ویژه شرکت‌هایی که از نظر تامین سرمایه در گردش با مشکل روبه‌رو هستند، تحت فشار قرار می‌دهد.

اعلایی گفت: به جز موضوع نقل و انتقال پول در بازارهای صادراتی و همچنین واردات مواد اولیه، نگرانی ما در زمینه صادرات کالاهای خواب، حجم بالای آنهاست زیرا این موضوع هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهد.

وی اعلام کرد که شرکتش با حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیرو با واسطه کالاهای خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند اما قصد دارد تا در ماه‌های آینده عمده فعالیت خود را بر بازارهای اوراسیا متمرکز کند.

کد خبر 63083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =