افزایش صدور سنگ های تزئینی

مدیرعامل شرکت تابا گوهر از رونق تولید و صادرات سنگ های تزئینی و گوهر سنگ ها در دوره فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و افزود: از آنجا که صادرات محصولات این بخش و واردات سنگ خام در دولت قبل، ممنوع شده بود این مسئله باعث بروز خسارت و افت فعالیت در این بخش شده بود.

علی رستمی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، افزود: در حال حاضر در صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت داریم که این روش مراحل تراش تا تولید نهایی و فروش را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: سنگ ها برای تمام مناطق کشور است و ۹۰ درصد کل سنگ های مصرفی در این صنعت داخلی است و ۱۰ درصد نیز در قالب سنگ های جواهری وارداتی است.

رستمی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شوند، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و سایر نقاط دنیا مصرف کننده تولیدات سنگ های تزئینی ایران هستند.

وی به اقدامات نامناسب دولت گذشته در زمینه صادرات و حمایت از سنگ های تزئینی اشاره و تصریح کرد: در دولت دوازدهم به این صنعت ضربه وارد شد و آن بخشی از کار که نیازمند صادرات بود، به بن بست خورد و آن بخشی نیز که نیازمند واردات بود، هم دچار مشکل شد.

مدیرعامل شرکت تابا گوهر گفت: دولت قبل عملا جلوی صادرات محصولات سنگی را گرفت و در این بخش ضد اشتغالی عمل کرد. صادرات سنگ های داخلی که تولید می کردیم و باعث اشتغال زایی می شد را ممنوع کرد و در بخشی که ما نیاز به واردات سنگ خام داشتیم نیز مشکل ایجاد کرد.

رستمی به رفع موانع در دولت سیزدهم برای تولید و صادرات سنگ های تزئینی و همچنین واردات سنگ های خام اشاره کرد و درباره نقش بانک ها در زمینه حمایت از تولیدات سنگ های تزئینی، بیان داشت: کار ما بیشتر نوعی هنر محسوب می شود، اما بانک ها نیز در این بخش می توانند کمک کننده باشند و نقش اساسی ایفا کنند.

وی با اشاره به عدم نیاز به کارگر خارجی در این صنعت، افزود: از دولت سیزدهم سپاسگزاریم که موانع صادراتی سنگ های تزئینی را رفع کرد و در نهایت سبب رشد صادرات در سال ۱۴۰۱ شد.

مدیرعامل شرکت تابا گوهر از ادامه روند رو به رشد تولید و صادرات سنگ های تزئینی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی یک دوره ۸ ساله در دولت قبل، عقب افتادگی هایی ایجاد شد که برای جبران آن در دولت سیزدهم، نیازمند زمان هستیم.

کد خبر 63094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =