استاندار بوشهر: ۲۵درصد صادرات و واردات کالا از پایانه‌های گمرکی این استان انجام می‌شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۵ درصد از صادرات و واردات کشور از پایانه‌های گمرکی این استان انجام می‌شود، گفت: افزایش تردد شناورهای تجاری و باری از بنادر استان بوشهر در ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن نشان‌دهنده رشد اقتصادی است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، احمد محمدی‌زاده در بازدید از گمرک بوشهر با اشاره به سابقه تجاری استان ساحلی بوشهر، اظهار داشت: گمرکات این استان جایگاه مهمی در عرصه تجارت کشور دارند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده، اکنون تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر شتاب گرفته و این استان سال گذشته رتبه برتر کشور را در عرصه خدمات گمرکی کسب کرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان بوشهر برای مهار تورم و رشد تولید نقش گمرکات در اقتصاد این استان است و باید برای حفظ جایگاه بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی کشور تلاش کرد.

محمدی‌زاده یادآور شد: سال‌های پایانی دوره قاجار، نقطه اوج فعالیت تجاری استان بوشهر است طوری‌که این استان به عنوان قطب تجارت و بازرگانی ایران میزبان ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی بود.

وی با بیان اینکه گمرکات زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان بوشهر هستند، عنوان کرد: اگر گمرک به امکانات هوشمند، سیستمی، پیشرفته و فناور مجهز باشد زمینه توسعه این منطقه بیش از گذشته فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان، انتظار است مسئولان گمرک برای ایجاد ساز و کار روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان اقدام کنند.

کد خبر 63104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =