وجود جنگ اقتصادی نباید مانع عرضه تولیدات ایرانی در بازارهای جهان شود

یک تولیدکننده صنعت چینی آلات با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که به کشور هزینه هایی را تحمیل کرده است، گفت: اگرچه اکنون نیز با زیان در نمایشگاه های خارجی حضور می یابیم و محصولات ایرانی را به جهان معرفی می کنیم ولی تداوم این رویه برای افزایش حضور در آن بازارها ضروری است.

کورش نائل در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: سال ها در بخش واردات کالا به داخل کشور فعالیت داشته ایم ولی به دلیل وجود تحریم ها و فشارهایی که به کشور وارد شده به سمت تولید رفته ایم البته اگر تحریم ها شرایط سختی برای کشور درست و معیشت مردم را دچار چالش های متعددی کرد اما زمینه تولید لوازم خانگی موفقیت های زیادی به دست آمده است.

وی ادامه داد: البته اکنون به دلیل کمبود زیرساخت ها با مشکلات متعددی مواجه هستیم ولی قصد داریم با کمک مرکز توسعه تجارت ایران این چالش ها را برطرف کنیم. امروز به واسطه شرایط تحریمی که شخصا به عنوان یک جنگ اقتصادی می شناسم، مسائلی را داریم که باید آن چالش ها مقابله تا بتوانیم توانمندی های خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی درباره تداوم نارسایی های موجود در روند بازگشایی اعتبارات اسنادی (ال.سی) نیز افزود: در صدد هستیم تا با حمایت و مساعدت صندوق ضمانت صادرات بخشی از مشکلات موجود در حوزه صادرات را برطرف کنیم.

مدیرعامل بازرگانی نائل با تاکید بر اینکه در تولید فرش و چینی آلات فعالیت دارد، افزود: در نمایشگاه اکسپو به دنبال ارائه توانمندی های خود به خریداران و سرمایه گذاران خارجی هستیم. البته در حوزه فرش فقط در زمینه صادرات فعالیت می کنیم که کارها نیز روانتر است.

نائل در خصوص تعامل با بانک ها، تصریح کرد: برای نمایشگاه قطر در ماه های گذشته ما سختی هایی را حتی برای خروج و بازگشت کالا داشتیم و زیان هم دادیم ولی امیدوارم شرایط به مرور بهتر شود.

وی درباره افزایش هزینه های تولید و صادرات ناشی از تحریم ها، اظهار داشت: با وجود نارسایی های فراوان، ما هنوز قادر به تولید هستیم و حتی با کاهش سود خود نیز تلاش می کنیم تا این مسیر ادامه یابد.

مدیرعامل بازرگانی نائل گفت: همانطور که عنوان کردم، تحریم ها امروز برای کشور ما یک نوع جنگ است و در این جنگ هیچ طرف پیروزی نخواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم مشکلات مربوط به تحریم ها و جنگ اقتصادی را مرتفع کنیم همانگونه که در گذشته توانستیم در جنگ تحمیلی نیز پیروز شویم.

کد خبر 63124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =