تاکید مقام پاکستانی بر تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران

«تسنیم احمد قریشی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور صنایع و تولید گفت که تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران تنها راه حل برای بحران انرژی در پاکستان است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز به نقل از رادیو پاکستان، قریشی در دیدار با صنعتگران پاکستانی تاکید کرد که تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان کمک می‌کند تا نیازهای فزاینده خود در حوزه انرژی را تامین کرده و وابستگی به واردات نفت را کاهش دهد.

اسد مجید خان قائم مقام وزارت خارجه پاکستان ماه گذشته به کمیته روابط خارجی مجلس این کشور اعلام کرد که اسلام‌آباد برای پیشبرد طرح انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران مصمم و تکمیل آن همچنان اولویت کاری دولت پاکستان است.

در قرارداد گازی ایران و پاکستان، پایان سال ۲۰۱۴ به عنوان ضرب‌الاجل این قرارداد تعیین شده بود. ایران مدتها قبل از این ضرب‌الاجل، به تعهد خود عمل کرد و خط لوله انتقال گاز به پاکستان را تا نزدیک مرز این کشور احداث کرد. طرف پاکستانی اما با وجود گذشت نزدیک به یک دهه از تاریخ مشخص شده، به بهانه تحریم‌های آمریکا هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرای تعهداتش انجام نداده است.

محسن جاوید داور رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی پاکستان اخیرا از تعلل دولت اسلام‌آباد در تکمیل پروژه انتقال گاز ایران انتقاد و تصریح کرد که این تعلل و بهانه قرار دادن تحریم‌ها، هرگز قابل قبول نیست.

کد خبر 63153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =