طلب ۱۸ همتی شرکت‌های پخش دارویی

رئیس انجمن صنعت پخش ایران با بیان اینکه کماکان وضعیت بدهی به شرکت‌های پخش دارویی ادامه دارد، گفت: سازمان علوم پزشکی حدود ۱۶ همت بدهی به شرکت‌های پخش دارو دارد و اگر نهادهای دیگر را نیز اضافه کنیم این مبلغ به ۱۸ همت می‌رسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، سهراب کارگر اظهار داشت: در شش ماه دوم سال گذشته شرکت‌های پخش دارویی هیچ وجوهی دریافت نکردند و این باعث شد نتوانند خدمات بهتری عرضه کنند.

رئیس انجمن صنعت پخش در پاسخ به اینکه آیا بدهی شرکت‌های پخش تاثیری در بازار دارو داشته؟ گفت: به طور کلی این وضعیت در زنجیره نقدینگی نقص ایجاد کرده است. داروخانه‌ها به خاطر طرح درمان یاب دولت و بالا بردن سقف ریالی بیمه‌ها، مطالبات داروخانه‌ها از سیستم تامین اجتماعی بالا رفته است. تامین اجتماعی نتوانسته مطالبات را به داروخانه‌ها پرداخت کند و داروخانه‌ها به تبع آن نتوانستند وجوه را به نحو مناسب به شرکت‌های پخش پرداخت کنند.

وی افزود: علاوه بر وضعیت داروخانه‌هایی که زیرمجموعه تامین اجتماعی و بیمارستان‌ها هستند، این نقص به طور کلی باعث می‌شود شرکت‌های پخش نتوانند به سیستم تولید، ریال پرداخت کنند، بنابراین شرکت‌های پخش در عرضه مساله‌ای ندارند، اما فرآیند معیوب برگشت نقدینگی به سیستم چرخه تولید ممکن است در بخش عرضه مشکل ایجاد کند.

کد خبر 63214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =