۲۸۰۰ تومان نرخ مصوب جدید چغندرقند/ تولید چاره‌ای جز اصلاح قیمت‌ها ندارد

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نرخ مصوب خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند ۲ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، اصلاح نرخ چغندرقند امری اجتناب ناپذیر است، زیرا در غیر این صورت تولید با مشکل جدی روبرو می‌شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «پیمان حصادی» روز شنبه درباره نرخ مصوب جدید خرید تضمینی چغندرقند، افزود: براساس نرخ مصوب جدید چغندرقند نسبت به مصوبه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است که این افزایش قیمت ناشی از هزینه‌های تمام شده تولید شامل کود، سم، بذر، دستمزد کارگری، انرژی، حمل و نقل است.

به گفته وی، سال گذشته نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند ۱۶ عیار ۲ هزار و ۲۷۰ تومان بود که ۴۰۰ تومان کرایه حمل و نقل و ۲۰۰ تومان برای عیار بالای ۱۶ در نظر گرفته شده بود.

کاهش سطح زیرکشت تولید چغندرقند به دلیل تاخیر در اعلام نرخ جدید

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اکنون سطح زیرکشت چغندرقند ۷۰ هزار هکتار است که نسبت به سال گذشته ۳۰ هزار هکتار کاهش را نشان می‌دهد در حالی که اگر نرخ مصوب در اسفندماه اعلام می‌شد، کاهشی در سطح زیرکشت نداشتیم.

وی یادآور شد: سال گذشته سطح زیرکشت چغندرقند ۹۰ هزار هکتار بوده است.

حصادی تصریح کرد: سال گذشته ۶ میلیون و ۷۹۸ هزار تن چغندرقند در سطح زیرکشت ۱۱۳ هزار و ۳۸ هکتار تولید شده بود که البته امسال تلاش داشتیم سطح زیرکشت قراردادی این محصول را به ۱۰۰ هزار هکتار برسانیم که محقق نشد.

وی نیاز سالانه کشور به شکر را ۲.۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۸۹۴ هزار تن شکر از محل تولید چغندرقند استحصال شده بود که به انضمام شکر استحصالی از محل تولید نیشکر در مجموع این رقم به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن رسید و مابقی نیاز کشور هر ساله از محل واردات تامین می‌شود.

کد خبر 63221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =