تحقق عدالت مالیاتی با تعامل سازمان مالیاتی و دیوان عدالت اداری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تعاملات و همکاری های خوبی بین دو دستگاه وجود دارد که با گسترش این همکاری‌ها می‌توان قدم‌های بلندی نسبت به تحقق عدالت مالیاتی در کشور برداشت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان امور مالیاتی کشور، سیدمحمدهادی سبحانیان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «علی مظفری» رییس دیوان عدالت اداری، بر لزوم تمرکز نظام اقتصادی کشور بر اداره کشور بوسیله درآمدهای مالیاتی و نقش بسیار سازنده دیوان عدالت اداری در نیل به این هدف تاکید کرد.

وی از اعلام آمادگی سازمان امور مالیاتی در تعامل سازنده با کمیسیون مشورتی حقوقی دیوان عدالت اداری و نقش مهم این کمیسیون در رفع ابهامات از آرای دیوان عدالت اداری خبر داد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اخذ مالیات عادلانه از افرادی که به سبب میزان درآمدهای‌شان باید مالیات بپردازند و توجه به وقت معینی که باید این مالیات ستانده شود تا در جهت پیشرفت کشور هزینه شود، از نکات و موضوعات بسیار حائز اهمیت است، که با این همکاری ها می تواند گسترش یابد.

مظفری نیز در این دیدار یکی از وظایف دیوان عدالت اداری را نظارت عالی قضایی بر آرای صادره از مراجع حل اختلافات مالیاتی و نظام نامه های دولتی مالیاتی قوه مجریه دانست و ضمن تقدیر از عملکرد نظام مالیاتی در تأمین درآمدهای دولت، بر ضرورت افزایش همکاری های دوجانبه جهت ایجاد عدالت مالیاتی و تسهیل کار مودیان و مردم تأکید کرد.

رییس دیوان عدالت اداری استفاده از ظرفیت کمیسیون مشورتی حقوقی دیوان عدالت اداری توسط سازمان امور مالیاتی را خواستار شد.

کد خبر 63285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =