صادرات گوجه فرنگی از مرز پرویزخان به عراق ممنوع شد

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین گفت: پیرو اطلاع طرف عراقی صادرات گوجه فرنگی از فردا (سه‌شنبه ۲۶اردیبهشت ماه) تا اطلاع بعدی از این مرز رسمی به عراق ممنوع است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «قاسم مطلبی» افزود: پیرو اطلاع طرف عراقی امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت صادرات محصول گوجه فرنگی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق است.

وی اظهار کرد: طرف عراقی از فردا سه‌شنبه محموله‌های گوجه فرنگی را از مرز رسمی پرویزخان پذیرش نمی کند از این رو تجار نسبت به آوردن این محصول به مرز خودداری کنند زیرا گمرک پرویزخان از فردا هیچگونه محموله گوجه فرنگی را ترخیص نخواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: هرساله مقامات اقلیم کردستان عراق به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی اقلیم در راستای حمایت از تولید داخلی خود در یک مقطع زمانی و در ایام خاصی ممنوعیت واردات گوجه فرنگی را اعلام می کنند.

مطلبی ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا از این گذرگاه رسمی صادر می شود و این نشان از اهمیت و نقش این گذرگاه رسمی و بی المللی در تجارت و مبادلات اقتصادی است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزارو ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق را ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 63294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =