تسهیل تجارت و روابط بین اعضا در منطقه با تقویت اتحادیه پایاپای آسیایی

رئیس کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیایی، گفت: تسهیل تجارت و روابط بین اعضاء در منطقه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اتحادیه است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، الویرا نابیولینا که به عنوان کشور ناظر در این اجلاس حضور یافته بود افزود: امسال با وجود اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، کشور ما توانست این شوک‌ها را برخلاف پیش‌بینی‌ها تحمل کند.

وی در خصوص شرایط اقتصادی کشور روسیه تصریح کرد: امسال بنگاه‌های اقتصادی توانستند خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند و تقاضای مصرفی نیز در حال بهبود است.

نابیولینا درباره سیاست و راهبرد بین‌‍المللی بانک مرکزی روسیه عنوان کرد: علی‌رغم اینکه با برخی کشورها ارتباطمان قطع شده است اما گشایش‌های بانکی را با دیگر کشورها داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و محدودیت‌هایی که اقتصاد روسیه با آن مواجه است، اقتصاد ما خود را با شرایط منطبق کرده و بخش‌های اقتصادی ما پویا و پایدار باقی ماندند، البته به دلیل تحریم‌ها، چالش‌ها همیشه پیش روی ما هستند.

گفتنی است در دیدار روز گذشته روسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه، تقویت مبادلات تجاری و به‌کارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس‌کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت مبادلات پولی و بانکی و استفاده بهینه از زیرساخت‌های بانکی دو کشور در جهت توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تصریح کرد: تبادل هیات‌های فنی و تخصصی بانک‌های مرکزی دو کشور با هدف توسعه و تعمیق روابط پولی و بانکی در این راستا مهم قلمداد شده که اجرایی شد.

کد خبر 63553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =