تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر در دستور کار است

سرپرست وزارت جهادکشاورزی از اعلام آمادگی تولید قراردادی گوشت قرمز با در نظر گرفتن قیمت تمام شده به علاوه سود برای عشایر از سوی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «سیدمحمد آقامیری» در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایر، با بیان آنکه جامعه عشایری بسیار زحمتکش و پرتلاش هستند و با بیشترین خدمات کمترین توقع را دارند، اظهارداشت: عشایر پاسداران مرزهای کشور هستند و در حوزه اقتصاد ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل عشایر مسئول هستیم، گفت: ما باید حداکثر توان خود را برای بهبود معیشت عشایر به کار گیریم و حامی این قشر باشیم لذا اولین اقدام برای حمایت از عشایر، تنوع بخشی به فعالیت های آن ها است اما مهمتر از آن اقتصادی کردن تولیدات عشایری است.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی افزود: توسعه گیاهان دارویی و افزایش بهره وری آن با کمک عشایر یکی دیگر از اقدامات مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی و معاونت باغبانی است.

آقامیری در رابطه با خدمات به عشایر گفت: علاوه بر ایجاد سرپناه در مناطق عشایری باید آب شرب بهداشتی مورد نیاز این قشر تامین شود چرا که سلامت جامعه عشایری برای وزارت جهاد کشاورزی در اولویت و هم است.

وی ادامه داد: همچنین ارایه انواع خدمات به دام های عشایری اعم از واکسیناسیون، طبابت دام ها، سمپاشی اماکن نگهداری دام ها و ... باید به صورت کاملا رایگان انجام شود.

کد خبر 63681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =