زیان پنج هزار میلیارد تومانی مخابرات به دلیل تاخیر در ابلاغ یک مصوبه

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان به علت تاخیر در ابلاغ مصوبه حداقل کارکرد یا همان مصوبه ۴۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات وارد شده، گفت: طی این دو سال علاوه بر یک دهه گذشته، به علت این تاخیرها به مخابرات زیان وارد شد و اکنون شرکت مخابرات با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مجید سلطانی با طرح این پرسش که این چگونه تنظیم گری است که ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه از محل درآمد مخابرات به شرکت های FCP اختصاص یابد، گفت: از خرداد ماه ۱۴۰۰ مصوبه ۴۶۶ شورای رقابت ابلاغ شد اما مسکوت ماند.

وی با بیان اینکه از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، علی رغم همکاری بهتر نسبت به دولت قبل، مشکلات به دولت جدید انتقال داده شده است، اظهار داشت: مصوبه ابلاغی در ستاد تنظیم معلق ماند و در انتها عدد ابلاغ شده براساس صورت های مالی سال ۱۳۹۹، به مخابرات منتقل شد.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات در این کشور کار و فعالیت انجام می دهد و بر طبق آن براساس مصوبات حق خود را می خواهد. بابت میانگین ۱۴۸۰۰ تومان، الحاقیه شماره ۴ از مخابرات گرفته شد که اجرای آن ۶۵۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد.

وی افزود: برابر قانون، برای شرکت اصل ۴۴ نمیتوان، قانونی را که بار مالی دارد به این شرکت بدون تامین منابع مصوب کرد که مجلس این کار را انجام داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که در جلسه مطرح می شود معلول یک مشکل بزرگ است، اعلام کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال، ثبات اقتصادی است که در بیش از ۱۲ سال گذشته در بخش زیرساختی مخابرات از آن دریغ شده است.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، سلطانی گفت: عدم توازن هزینه و درآمد در صنعت مخابرات موجب بی ثباتی اقتصادی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: عدم توازن هزینه و درآمد در صنعت ارتباطات موجب بی ثباتی اقتصادی در حوزه مخابرات شده است.

وی افزود: در صنعت ارتباطات و فناور اطلاعات ثبات به هم خورده و پیوست اقتصادی طرح های حوزه ارتباطی مراعات نمی شود.

کد خبر 64135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =