ایران علاقمند به مشارکت در طرح‌های بانک توسعه اسلامی برای پاکستان است

وزارت امور اقتصادی پاکستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم مناسبات دوجانبه در بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای پیوستن به طرح‌های بانک توسعه اسلامی در پاکستان ابراز علاقه‌مندی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز، هیات اقتصادی-بازرگانی ایران به ریاست «علی فکری» معاون وزیر دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور امروز در اسلام‌آباد با «سردار ایاز صادق» وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.

روابط عمومی وزارت امور اقتصادی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس هیات ایرانی علاقه‌مندی این کشور را برای پیوستن به پروژه های بانک توسعه اسلامی (ISDB) در پاکستان ابراز کرد که هدف از این همکاری ها، تسهیل معرفی شرکت های ایرانی در پاکستان و تقویت روابط دوجانبه قوی تر بین دو کشور است.

در این بیانیه آمده است؛ طرفین بر اهمیت تقویت کانال بانکی بین پاکستان و ایران و فرصت های قابل توجه تجارت دوجانبه از طریق تهاتر تاکید کردند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی گفت که پاکستان برای روابط دیرینه و دوستانه خود با جمهوری اسلامی ایران ارزش قائل است و هدف آن تقویت روابط دوجانبه به منظور تقویت چشم اندازهای تجاری و اقتصادی است که به ثبات و رفاه منطقه کمک می کند.

وی همچنین تاکید کرد: اجرای سریع توافقات و تفاهمات به دست آمده سال گذشته در بیست و یکمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی پاکستان و ایران، باعث تقویت همکاری های اقتصادی و تسهیل ارتباط مردمی خواهد شد.

روابط عمومی وزارت امور اقتصادی پاکستان افزود: معاون وزیر دارایی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران نیز علاقه مندی این کشور به همکاری با پاکستان را ابراز و برنامه‌های خود را برای تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های انرژی و توسعه زیرساخت‌ها به اشتراک گذاشت.

وی فضای مطلوب سرمایه گذاری در پاکستان و تعهد دولت این کشور به فراهم کردن محیطی مناسب برای تجارت را مورد تایید قرار داد.

طرفین در این نشست به طور عمده بر کشف راه‌هایی برای افزایش تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فنی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، توسعه زیرساخت‌ها، تولید و فناوری تمرکز کردند. آنان ابتکارات متقابل برای پیشبرد طرح گازی پاکستان-ایران و تسریع اجرای آن را بررسی کردند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان و معاون وزیر دارایی پاکستان بر اهمیت افزایش حجم تجارت دوجانبه اذعان و متعهد شدند که تسهیلات لازم برای جامعه تجار دو کشور را در استفاده از فرصت‌های عظیم موجود برای همکاری‌های اقتصادی فراهم کنند.

براساس این گزارش، همزمان با سفر امروز معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به پاکستان، سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور برگزار خواهد شد.

دیدار با مسوولان بخش خصوصی و حضور در همایش سرمایه‌گذاری مشترک به میزبانی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان از دیگر برنامه‌های هیأت ایرانی در اسلام‌آباد است.

کد خبر 64157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =