ورود به ساخت پالایشگاه های فراسرزمینی/ قراردادهای خوبی با ونزوئلا منعقد شد

وزیر نفت با اعلام اینکه قراردادهای خوبی با ونزوئلا در حوزه انرژی منعقد شدو تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هزار قطعه کالا و ادوات حوزه نفت گاز به این کشور صادر شده است، از ورود جدی دولت سیزدهم به پالایشگاه های فراسرزمینی خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی وزیر نفت در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه، در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، تصریح کرد: هفته گذشته رئیس جمهور سفری فشرده به چند کشور آمریکای لاتین داشت که در حوزه وزارت نفت در بخش های بالادستی و پایین دستی قرارداد های خوبی به امضا رسید.

وی افزود: در دولت مردمی آقای رئیسی از شروع دولت، کار و فعالیت ها را با کشورهای آمریکای لاتین آغاز کردیم و صادرات نفت خام و میعانات گازی و پالایشگاه های فراسرزمینی را در پیش گرفتیم که دستاوردهای خوبی داشت.

وی تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، کالا و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در این دولت توسط سازندگان توانمند به پالایشگاه های ونزوئلا ارسال شد.

اوجی گفت: ونزوئلا دارنده ذخایر نفتی قابل استحصال است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد و به لحاظ تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی آنها روی زمین مانده بود که با ورود وزارت نفت بخشی از این ظرفیت ها احیا شد و توسط نیروهای متخصص و سازندگان و پیمانکاران قدر، از این ظرفیت ها استفاده شد.

وزیر نفت افزود: شاید برخی بگویند کشوری مانند ونزوئلا با تورم بالا چگونه بخواهد پرداخت های مالی خود را انجام بدهد هیچ‌گونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا وجود ندارد و تمامی قرارداد ها با تهاتر محموله ها انجام‌می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بخش اعظمی از صادرات به ونزوئلا تسویه حساب شده است و سازندگان قَدَر داخلی نیز پشتیبانی شوند.

وزیر نفت گفت: در این سفر قرارداد های خوبی در حوزه پتروشیمی منعقد شد. ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب در ونزوئلا است که ۲ میلیون تن آن فعال است.

اوجی افزود: با پتروشیمی ها نیز قراردادهای خوبی منعقد شده است و با صدور خدمات فنی مهندسی این‌ پتروشیمی ها فعال خواهند شد ضمن آنکه در توسعه میادین هم شرایط خوبی پیش رو داریم.

کد خبر 64396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =