«بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به زودی فعال می‌شود

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حمایت سازمان بورس، بزودی بازاری تحت عنوان «بازار سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای» فعال می‌شود که در این بازار، بورس تهران پذیرای پروژه‌های بزرگ و متوسط با استانداردهای حرفه‌ای حسابداری خواهد بود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، «محمود گودرزی» در همایش تامین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان یزد اعلام کرد: هم اکنون استان یزد با ۱۸۰ همت در تولید ناخالص ملی(GDP) نقش دارد و با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰هزار نفری که دارد بالای ۹۰ درصد از مردم با سواد هستند و این مایه مباهات استان است.

وی اظهار داشت: بیش از نیمی از صنایع معدنی کشور در یزد و به عنوان نمونه ۲۵ درصد محصولات نساجی و ۱۵ درصد محصولات فولادی در این استان تولید می شود.

گودرزی درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان یزد نیز افزود: در این استان حدود ۱۵۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد و از این تعداد تقریبا ۱۱۰ شرکت تولید هستند و رویکرد توسعه استانی مبنی بر توجه به شرکت‌های حوزه دانش بنیان هوشمندانه و درست است و این موضوع هنوز جای رشد بیشتری دارد.

مدیرعامل بورس تهران درخصوص توجه و فعالیت بورس تهران در استان یزد هم گفت: زمانی‌که یزد صاحب تالار منطقه‌ای شد، فعالیت خود را با ۶ کارگزاری شروع کرد و هم اکنون تعداد آن به ۳۵ کارگزاری رسیده است. همچنین رتبه پنجم کشوری در حوزه معاملات، متعلق به استان یزد است.

وی تصریح کرد: از پاییز سال گذشته سفرهای استانی را با کرمانشاه آغاز کردیم که فرآیندهای تامین مالی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای یکی از مهمترین پروژه‌های استان به اتمام رسیده است.

گودرزی افزود: بورس تهران مشتاق است با همکاری بخش خصوصی در استان یزد جهت توسعه سواد مالی و تامین مالی طرح‌های اقتصادی فعالیت کند.

کد خبر 64451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =