ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی به طور مشروط مجاز شد

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی (دارندگان کارت بازرگانی که کارت بازرگانی آنها منقضی، تعلیق یا ابطال شده) به طور مشروط مجاز شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، نرگس باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای به گمرک ایران موضوع ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.

در این نامه که ۲۳ خرداد ماه صادر شده، آمده است: با عنایت به تبصره ۲ بند ۶ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه هیأت وزیران مبنی بر ترخیص یا صادرات کالا با توجه به انقضا، تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی به استحضار می‌رساند:

۱- اقلام موضوع ثبت سفارشاتی که در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای کد ساتا بوده و بارنامه آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش صادر شده و با در زمان اعتبار ثبت سفارش کالای آنها دارای قبض انبار معتبر از اماکن گمرکی است، علیرغم ابطال، انقضا و یا تعلیق کارت بازرگانی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه قابل ترخیص است.

۲- صادرات اقلامی که کارت بازرگانی صاحب کالا به هر دلیلی ابطال، تعلیق یا منقضی شده و در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای یکی از شرایط قیده شده در ماده ۱۱ مکرر آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشد، با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی به طور مشروط مجاز شد

کد خبر 64486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =