ثمرات انضباط مالی و ساماندهی بدهی بانک‌ها به تدریج مشخص می‌شود

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، توجه به انضباط مالی، مدیریت و ساماندهی بدهی بانک‌ها را از جمله عملکرد قابل توجه و تقدیر بانک مرکزی دانست و گفت: به مرور ثمرات آن بیش از پیش آشکار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، حجت‌الاسلام‌ احمد صالحی در نشست پاسخگویی برخط رییس کل بانک مرکزی به تماس‌های مردمی اظهار داشت: بانک مرکزی همچنان که نقش اساسی در مدیریت و کنترل نقدینگی ایفا کرده از جمله نهادهای موثر در کمک به تولید و کاهش تورم در سال مزین به نام سال رشد تولید و مهار تورم است.

وی افزود: در میان پیام‌های مردمی، تولیدکنندگان و کارآفرینان انتظارت و پیشنهادات متعددی را درباره ظرفیت‌های بانکی به منظور توسعه و تولید ‌اشتغالزایی مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد این قشر چشم امید به همراهی بانک‌ها با کسب و کار و فعالیتشان دارند که تحقق این انتظارها و امیدها نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر در زمینه خدمت رسانی به این اقشار است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان کرد: نتیجه اعتماد و اطمینان مردم به بانک‌ها و تعامل دوسویه با یکدیگر باعث رونق تولید و فعالیت‌های مولد و کاهش جاذبه سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد و سوداگرانه می شود، موضوعی که در برخی مواقع به دنبال تبلیغات سودجویان و سوداگران در راستای اختلال در نظام اقتصادی زیان فراوانی به مردم در برخی بازارها از جمله بازار ارز وارد کرده است.

حجت الاسلام صالحی درباره ضامن برای وام‌های خرد نیز توضیح داد: تضامینی که بعضاً برای وام‌های خرد مطالبه می‌شود و هر از گاهی مورد گلایه مردم قرار می‌گیرد، جا دارد همانطور که تاکنون رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولان بر لزوم رعایت قانون و عدم سخت‌گیری غیر ضروری در این زمینه تاکید کرده‌اند، نظارت بیشتری بر شعب بانک‌ها صورت بگیرد تا روند اعطای وام‌های خرد با سهولت طی شود.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان کرد: از جمله عملکردهای قابل توجه و تقدیر بانک مرکزی توجه به انضباط مالی و مدیریت و ساماندهی بانک بدهی بانک‌هاست که به مرور ثمرات آن بیش از پیش آشکار می‌شود.

کد خبر 64604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =