جابه‌جایی سه‌ماهه کالا در بنادر هرمزگان به مرز ۲۵ میلیون تُن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۴ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۷۰۶ تُن انواع کالا از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه امسال در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، حسین عباس‌نژاد با بیان آنکه ۲۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۷۷ تن از این کالاها مربوط به بندر شهید رجایی است، افزود: از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۰۲ تُن کالا غیرنفتی و هشت میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۰۴ تن فرآورده نفتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی بارگیری کالای غیرنفتی در این بازه زمانی، ادامه داد: در این مدت، بیش از ۹ میلیون و ۹۲۶ هزار تن کالای غیرنفتی به کشورهای هدف صادر شدکه ۵۴.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کاپوتاژ بیش از هفت میلیون تن انواع کالا

عباس‌نژاد میزان صادرات کالای نفتی از بنادر استان هرمزگان را نیز ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۶ تُن و عملکرد ترانزیت کالای غیرنفتی در این مدت را نیز یک‌میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۷۹ تُن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین میزان کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی را هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تن برشمرد که از این میزان پنج‌میلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۴۹ تُن مربوط به کالاهای نفتی بوده است.

کد خبر 64624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =