گاز مایع هیچ افزایش قیمتی نداشته است

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده نفتی گفت: قیمت سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است و هر قیمتی بالاتر از آن گرانفروشی است که تعزیرات باید به این حوزه ورود کند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، جعفر سالاری نسب با اشاره به اینکه گاز مایع تاکنون افزایش قیمت نداشته، افزود: همانطور که بارها در عرصه حامل‌های انرژی تاکید شده است هیچگونه افزایش قیمتی برای حامل‌های نفتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت تکلیف کرده در مکان‌هایی که زیرساخت گاز شهری وجود ندارد باید گاز مایع به قیمت ۲۳۰ تومان در اختیار خانوارهای آن مناطق قرار بگیرد لذا اکنون دولت گاز مایع را با قیمت یادشده به شرکت‌های موزع تحویل می‌دهد.

به گفته مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های طبق قانون سازمان حمایت، وزارت صمت و سازمان تعزیرات ناظر بر نوع عملکرد این شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: شرکت‌های موزع طبق مصوبه‌ای که از سازمان حمایت دارند، نرخ جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است که بابت هزینه‌های جانبی مانند شیر، فلکه، حمل و.... هر کیلو گاز دریافتی با قیمت ۲۳۰ تومان را به قیمت دو هزار و۶۵۰ تومان درب منازل و در هر منطقه‌ای عرضه کنید.

سالاری نسب اضافه کرد: شرکت‌های موزع در همه استان‌ها فعال بوده و این قیمت در سراسر کشور یکسان است. در حالی که برخی از استان در مجاورت پالایشگاه قرار دارند که هزینه حمل کمتری را نسبت به روستاهای صعب العبور دارند.

وی ادامه داد: اکنون قیمت سیلندر ۱۱ کیلویی گاز برای عرضه ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت سیلندر در برخی از استان‌ها رعایت می‌شود و در برخی استان‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد، گفت: به عنوان مثال در بندر عباس قیمت‌ها رعایت می‌شود و در بسیاری از استان‌ها خیر که سازمان تعزیرات باید بر آن نظارت داشته باشد.

سالاری نسب با اشاره به اینکه توزیع در حال انجام است، گفت: استدلال دولت این است که خانوارها و صنایعی که می‌توانند، گاز مورد نیاز را دریافت کنند باید آن را تحویل بگیرند اما کنترل این مسأله دشوار است زیرا در استان تهران بیش از نیاز مورد گاز توزیع شده که سیستم‌های نظارتی برای کنترل قیمت‌ها به این مسأله ورود پیدا کرده است.

به گفته مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت تاکید دارد هیچ‌گونه تغییر قیمتی اتفاق نیفتد و هیچ گونه افزایش قیمتی وجود ندارد.

کد خبر 64845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =