هدف‌گذاری سازمان منطقه ویژه پارس جهت تکرار رتبه یک صادراتی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از هدف‌گذاری این سازمان جهت تکرار رتبه یک صادراتی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سخاوت اسدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته مجموع صادرات از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲۳ میلیون تن به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده است که از این حیث رتبه یک صادراتی کشور متعلق به این منطقه بوده است.

وی افزود: در سال جاری تجاری‌سازی بندر و اسکله پارس به بندر جنرال کارگو جهت افزایش درآمد گمرکی این منطقه در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در لجستیک، اصطلاح جنرال کارگو به کالاهایی اطلاق می‌شود که می‌توان آنها را به‌صورت تکه‌تکه حمل کرد، در این حالت، محموله می‌تواند در قالب پالت، بسته، بشکه یا جعبه حمل شود. اگر این واحدها از فرستنده‌های مختلف جمع‌آوری شده و در واحدهای بزرگ‌تر ترکیب شوند، به آنها حمل‌ونقل گروهی یا جنرال کارگو گفته می‌شود.

اسدی ادامه داد: تکمیل حصار پیرامونی منطقه، پیگیری تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد تجاری و ساماندهی درب‌های ورودی و خروجی گمرکی منطقه از دیگر برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال جاری است.

کد خبر 65043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =