هفته آینده قیمت انواع سکه و طلا کاهش می‌یابد

یک فعال بازار طلا پیش‌بینی کرد با ادامه کاهش قیمت‌ انواع سکه و طلا در هفته‌های گذشته، هفته آینده نیز کاهش و ثبات قیمت‌ها را در بازار داخلی شاهد باشیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «محمد کشتی‌آرای» درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته تا روز چهارشنبه بدون تغییر یا نوسان چند دلاری بود، اما در این روز با اعلام نرخ تورم آمریکا افزایش یافت که سبب شد روند نزولی طلا و سکه در بازار داخلی متوقف شود.

وی افزود: در مجموع با وجود افزایش ۳۵ دلاری بهای انس جهانی، شاهد سیر نزولی قیمت انواع سکه و طلا بودیم.

این فعال بازار طلا گفت: در آخرین نرخ‌های روز گذشته و امروز بهای انس جهانی طلا به یک‌هزار و ۹۶۰ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۳۵ دلار افزایش داشت.

وی اضافه‌ کرد: در آخرین معاملات سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

کشتی‌آرای افزود: همچنین هر مثقال طلای آب شده ۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کرد.

وی گفت: هفته گذشته با توجه به کاهش تقاضا و نزدیک شدن به ایام ماه محرم و کاهش داد و ستدها، حباب سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا خاطرنشان‌ کرد: هفته گذشته همچون هفته‌های قبل از آن کاهش قیمت‌ها را در بازار فلز زرد داشتیم و با توجه به اینکه ایام سوگواری سالار شهیدان را در پیش داریم کاهش تقاضا و افت سطح معاملات پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 65074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =