‌تسویه ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در ۱.۵ سال اول فعالیت دولت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هم حداقل ۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسویه شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، میرهاشم موسوی در پاسخ به اینکه دولت چقدر از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است؟ اظهار داشت: تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی که در دولت سیزدهم انجام شد، بی‌سابقه‌ترین پرداخت است، در ۱.۵ سال اول فعالیت دولت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت بدهی دولت با سهام مؤثر و سهام دارایی ارزش و بازدهی خوب انجام شده است.

تأمین اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی را تسویه کرد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای تسویه بدهی تأمین اجتماعی به نظام بانکی که یکی از بدهکاران بزرگ بود، نیز ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی بانکی را انجام دادیم که اثرات مالی خوبی برای سازمان تأمین اجتماعی داشت، برآورد ما این بود که اگر این رقم را پرداخت نمی‌کردیم، باید حداقل ۲۵ هزار میلیارد تومان سود تسهیلات می‌دادیم، اما با تسویه بانکی، این هزینه بزرگ از بین رفت.

موسوی اظهار داشت: حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک رفاه زیر مجموعه تأمین اجتماعی قرار دادیم که این بانک از نظر شاخص‌های بانکی در رتبه اول کفایت سرمایه قرار گرفت و همچنین شاخص‌هایی تخصصی کملز در نظام بانکی در این بانک تقویت شد.

امسال ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود

وی در مورد برنامه امسال دولت برای پرداخت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی گفت: امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است که ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود. کارهای این پرداخت بدهی سازمان خصوصی‌سازی انجام داده و سهام دولتی که قرار است به تأمین اجتماعی داده شود و مورد توافق قرار گرفته، مشخص شده و قرار است در دولت مصوب شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای اولین‌بار یک ردیف مستقل بودجه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده که این مسئله پایه‌گذاری خوبی است که اگر دولت تعهدی برای صندوق تأمین اجتماعی ایجاد می‌کند، ردیف بودجه هم برای آن در نظر گرفته می‌شود. بنابراین امسال حداقل ۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌شود که امیدواریم طی این دو سال دولت سیزدهم سرجمع حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود که این بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی محسوب می‌شود.

موسوی ‌تصریح کرد:‌ در جلسات شورای سران قوا مسئله پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت و رئیس جمهور دستورات خوبی ارائه کرد که‌ از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که موجب شد، اتفاقات مالی خوبی در تأمین اجتماعی رخ دهد.

کد خبر 65157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =