تامین کامل نهاده سویای مرغداران گوشتی در روزهای آتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی گفت: پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی، بارگیری و تحویل سویا به سمت واحدهای مرغ گوشتی انجام شده و پیش بینی می‌کنیم تا چند روز آینده نیاز واحدهای پرورشی به صورت کامل تامین شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «علی ابراهیمی» در رابطه با وضعیت توزیع نهاده های دامی افزود: تامین سویا برای رشد جوجه‌های گوشتی در واحدهای پرورش با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی و اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با واردکنندگان نهاده‌های دامی، بارگیری و تحویل سویا به سمت واحدهای مرغ گوشتی انجام شده و پیش بینی می‌کنیم تا چند روز آینده نیاز واحدهای پرورشی به صورت کامل تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی اظهار داشت: انتظار ما این است که واردکنندگان پس از دریافت وجه از مرغداران نهاده را در اختیار مرغداران بگذارند چرا که مرغداران توان تهیه نهاده آزاد را ندارند.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با گشایشی که صورت گرفته شاهد افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور باشیم و با هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط بتوانیم تامین کننده داخل و صادرکننده به کشورهای هدف باشیم.

وی افزود: طبق گزارشات حمل سویا از محل کارخانجات روغن کشی به سمت واحدهای مرغداری آغاز شده و روز پنجشنبه گزارش کاملی بابت چگونگی برطرف شدن مشکلات واحدهای مرغداری را بررسی خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی با بیان اینکه ظرفیت افزایش تولید مرغ گوشتی فراهم است، گفت: این امر نیازمند آینده نگری و مدیریت کامل است.

وی ادامه داد: با افزایش تولید جوجه یک روزه گوشتی و واردات تخم مرغ نطفه‌دار شاهد عرضه جوجه یک روزه بودیم و مرغداران در سراسر کشور به آن دسترسی پیدا کرده و جوجه ریزی بیشتری انجام دادند.

ابراهیمی تصریح کرد: خرداد ماه بیش از ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و تا پایان تیرماه جوجه ریزی به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید که نشان دهنده این است که در روزهای آینده شاهد عرضه بیشتر مرغ گوشتی خواهیم بود.

کد خبر 65247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =