اتاق‌های ایران و امارات برای حضور مشترک در پروژه‌های زیرساختی عراق رایزنی می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به رئیس اتاق امارات پیشنهاد داد: شرکت‌های مشترک ایرانی و اماراتی برای حضور در پروژه‌های زیرساختی در کشور عراق ایجاد شود و درنهایت مقرر فهرست پروژه‌های مورد توافق میان دو اتاق مبادله شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از اتاق بازرگانی ایران، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با عبدالله المزروعی، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات، در مورد توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

سلاح‌ورزی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی در باکو، در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات با اشاره به تجارت قابل‌توجه دو کشور، گفت: تقویت و توسعه همکاری‌های لجستیکی در مبادی ورودی دو کشور و سرمایه‌گذاری مشترک در این بخش، به‌واسطه تسهیل مبادلات کالایی، می‌تواند زمینه‌ساز بهبود بیش‌ازپیش تجارت میان ایران و امارات باشد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد شرکت‌های مشترک ایرانی و اماراتی برای حضور در پروژه‌های زیرساختی در کشور عراق را ارائه کرد که مورد استقبال رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات قرار گرفت و مقرر شد لیست پروژه‌های موردتوافق در ذیل بخش‌های مختلف میان اتاق ایران و اتاق امارات مبادله شود.

سلاح‌ورزی پیرو این پیشنهاد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که ایران در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی دارد، می‌توان پروژه‌های زیرساختی موردنیاز عراق را با همکاری شرکت‌های اماراتی اجرا کرد.

رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات، نیز با اشاره به سفری که به‌تازگی به ایران داشته است، گفت: سابقه همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات بسیار طولانی است و امیدواریم با عملیاتی شدن مصوبات و توافقاتی که در سفر اخیر به ایران داشتیم، این همکاری‌های افزایش پیدا کند.

عبدالله المزروعی، ضمن تبریک انتخاب حسین سلاح ورزی به‌عنوان رئیس اتاق ایران، از آمادگی کامل طرف‌های اماراتی برای همکاری با اتاق ایران خبر داد و رئیس اتاق ایران دعوت کرد در صدر یک هیات تجاری و اقتصاد به امارات سفر کند.

در این دیدار، دو طرف موافقت کردند که به‌زودی برای صادرات کالاهای غیر تحریمی که ایران می‌تواند تأمین کند، برنامه‌ریزی گسترده‌ای بین طرف‌های ایرانی و طرف‌های اماراتی انجام شود و دو طرف بکوشند تا حجم همکاری‌های تجاری بین دو کشور به‌صورت قابل قبولی ارتقا پیدا کند.

کد خبر 65248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =