خرید دام مازاد از دامدار با قیمت منصفانه/ نهاده مدت‌دار تحویل دامداران شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور فعالسازی دامدار کارت و ارائه تسهیلات به دامداران، خرید داخلی دام با قیمت منصفانه، تحویل نهاده‌مدت دار و در نهایت تقویت صادرات را راهکارهایی برای جلوگیری از قاچاق دام از کشور عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، افشین صدر دادرس درباره موضوع قاچاق دام و اینکه این امر موجب تاثیرپذیری آن در بازار عرضه خواهد شد؟ گفت: عدم توانایی برخی دامداران در تامین نهاده‌ها و سایر هزینه‌های تولید موجب شده که گاها دام‌های مولد روانه کشتارگاه‌ها شده و بره‌های نر نیز توسط قاچاقچیان از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه با وارداتی که صورت می‌گیرد باید قیمت گوشت به تعادل برسد، گفت: برای رونق و حمایت از تولید باید برنامه‌ریزی‌ها به درستی اجرایی شود.

دادرس در پاسخ به این سوال که برای کاهش قاچاق گوسفند از کشور چه اقداماتی باید صورت گیرد؟ گفت: قاچاق به این دلیل انجام می‌شود که برخی دامدارها توان نگهداری دام‌هایشان را ندارند. بنابراین در این زمان باید نقدینگی دامدار تقویت شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره به اینکه دامدار کارت باید فعال شود و در قالب این کارت به دامداران تسهیلاتی ارائه شود، گفت: این کارت در حال حاضر فعال نیست، زیرا گفته می‌شود که اعتباری برای آن وجود ندارد.

دادرس ادامه داد: دولت باید دام‌های مازاد را با قیمت منصفانه یعنی قیمت تمام شده با سود منطقی خریداری کند. همچنین بایستی نهاده مدت‌دار تحویل دامداران شود. یعنی به دامدار نهاده تعلق گیرد و چند ماه بعد پولش را پرداخت کند.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از قاچاق از سرگیری صادرات است، ‌ گفت: در حال حاضر دام به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود که تنها سود آنها به جیب عده‌ای قاچاقچی می‌رود. اگر بستر قانونی خروج دام از کشور فراهم شود قاچاق خود به خود کاهش می‌یابد و نکته مهم آنکه ارز نیز به کشور باز می‌گردد.

کد خبر 65346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =