حق سهامدار دریافت اطلاعات بااهمیت بدون کم و کاست است

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار حق سهامدار را دریافت اطلاعات بااهمیت دانست و گفت: اگر متغیرهای تاثیرگذار بر بهای تمام شده شرکت‌ها از قابلیت پیش‌بینی پذیری برخوردار نباشند، سرمایه‌گذار قادر به ارزیابی قیمت دارایی‌ها نخواهد بود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان بورس، «رضا عیوض‌لو» امروز (یکشنبه) در مراسم آموزش حاکمیت شرکتی ناشران به بخشی از مشکلاتی که اکنون نزد شرکت‌های ثبت شده در سازمان بورس وجود دارد اشاره و اعلام کرد: پاییز سال گذشته دستورالعمل حاکمیت شرکتی با انجام برخی اصلاحات به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسید و ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف حمایت از حقوق سهامداران در یک بازار شفاف و منصفانه به تصویب رسید.

عیوض‌لو گفت: حق سرمایه‌گذار یا سهامدار دریافت اطلاعات بااهمیت و تاثیرگذار بر وضعیت شرکت‌ها بدون کم و کاست است.

عضو هیات مدیره سازمان بورس تاکید کرد: مدیران شرکت‌ها باید با سرمایه گذار شفاف و راستگو باشند و اطلاعات مورد نیاز را دراختیار آنها قرار دهند.

وی افزود: حق سرمایه گذار پیش‌بینی پذیری وضعیت شرکت و نیز ارزیابی سود آینده شرکت است.

عیوض‌لو اظهار داشت: اگر متغیرهای تاثیرگذار بر بهای تمام شده شرکت‌ها از قابلیت پیش‌بینی پذیری برخوردار نباشند، سرمایه‌گذار قادر به ارزیابی قیمت دارایی‌ها نخواهد بود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان اینکه نباید منافع بخشی از ذینفعان بر منافع سهامداران ترجیح داده شود، گفت: این مسایل جزو حقوقی تلقی می‌شود که دستورالعل حاکمیت شرکتی بر قوانین این حقوق بنا شده است.

وی ادامه داد: این موضوع جزو مقرراتی است که شرکت‌ها ثبت شده نزد سازمان بورس ملزم به رعایت آن خواهند بود بلکه مدیران صنایع باید به این نکته توجه کنند که رعایت اصول حاکمیت شرکتی تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار در اقتصاد ایران است.

عیوض‌لو تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم تا شرکت‌ها به صورت ثروت بین نسلی زنده بمانند و دوام داشته باشند باید حتما سود حاکمیت شرکتی در شرکت‌ها جاری باشند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه انرژی و قیمت گذاری آن در حال رخ دادن است، اهمیت این مسایل بیش از گذشته آشکار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت روزافزون قیمت سوخت و انرژی برای شرکت‌ها، پرداختن به مساله پایداری و گزارش‌گری بسیار حایز اهمیت است.

عیوض‌لو افزود: شرکت‌ها باید توجه ویژه‌ای به مقوله بهره‌وری داشته باشند، اکنون فصل صرفه جویی و پرداختن به تکنولوژی‌هایی است که زمینه صرفه‌جویی در حداقل هزینه‌ها را فراهم می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند از این طریق پایدار بمانند.

کد خبر 65357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =