توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری از پل آستاراچای تا ۴ ماه آینده

روسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی بر تکمیل زیرساخت‌های پل آستاراچای و بهره‌برداری از آن تا چهار ماه آینده توافق کردند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف نسبت به تسریع انجام امور باقی مانده مربوط به پل آستاراچای و تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توافق کردند و مقرر شد این پل در چهار ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

تسریع در آماده سازی نیروگاه خدا آفرین برای بهره‌برداری و وارد مدار شدن، از دیگر موضوعاتی بود که از سوی طرفین مورد تاکید قرار گرفت.

روسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در ادامه توافق کردند تا جلسات تلفنی آنها به صورت منظم و هر دو هفته یک بار تا حصول نتایج توافق‌ها ادامه یابد.

مصطفی‌یف در این تماس با اشاره به دیدار اخیری که در شهر آستارا برگزار شد، ضمن قدردانی از بذرپاش برای برگزاری منظم جلسات در سطوح بالا، پیام دولت و شخص رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را مبنی بر مهم و موثر ارزیابی کردن این دیدارها ابلاغ کرد.

وی همچنین از پیگیری جدی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در موضوعات مطرح شده میان دو کشور و تشکیل کارگروه‌های ویژه برای به ثمر رسیدن توافق‌ها قدردانی و ابراز خرسندی کرد.

در ادامه دو طرف نمایندگانی برای پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و ارائه گزارش منظم تعیین کردند.

مصطفی‌یف در پایان در راستای افزایش مناسبات و توسعه روابط تهران و باکو، از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد.

کد خبر 65396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =