مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) به بیش از ۱۳ میلیون تن رسید

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی چهار ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از ١٣ میلیون و ٣٧٩ تن رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، داود چگنی روز سه شنبه اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر هفت میلیون و ٧٧٨ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بازه زمانی یادشده به بیش از پنج میلیون و ۶٠١ تن رسیده است، ادامه داد: همچنین بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری به ٢ میلیون و ۶٧٠هزار تن رسیده است که رشد ١٣ درصدی را نسبت به مدت مشابه گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، افزود: رویه گمرکی کابوتاژ از ۵٧ هزار و ٢۵۴ تن در سال گذشته به ١٢٨ هزار و ٨٢٠ تن در سال جاری رسیده که حاکی از رشد ١٢۵ درصدی است.

چگنی گفت: عملکرد صادراتی بندر امام خمینی (ره) از ٢ میلیون و ٣۴٩ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٧۴٠ هزار تن در سال جاری رسیده که نشان دهنده رشد ١٧درصدی است.

وی اضافه‌کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای گروه مواد معدنی و شیمیایی از یک میلیون و ٧٢٨ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٣٢٨ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که رشد ٣۵ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

چگنی گفت: رویه‌های گمرکی صادرات، کابوتاژ و واردات در این گروه کالایی نیز به ترتیب ۴٢ ، ٢٧ و ١٣ درصد رشد داشته‌اند.

براساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

کد خبر 65417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =